Nästa station, Uppsala.

2012-01-31 - 13:11:42 / Good days 0 kommentarer
Drar och träffar saknade Joan en stund, sen städar jag lägenheten och blir det staden Uppsala för pyjamasparty. Blir hur bra som helst.

Acne, det finns botemedel.

2012-01-29 - 18:00:00 / Thoughts and reflections 0 kommentarer
När jag gick i nian i grundskolan led jag av acne. Fick såriga, fula och ganska många finnar främst i pannan. Jag hade inte den där typiska "djupa" acnen som gör att man får ärr men dem var där och fick mitt självförtroende att ligga nertrampad på golvet. Det var inte så att någon påpekade det, men ni vet när man har fått en stor, fet en på kinden och man kan inte sluta tänka på den? Tänk att ha 12 stycken sånna i ansiktet. Man mår inte bra av det. Dessutom mår inte huden heller bra av det.

Anyway, jag besökte en läkare för det här och fick medicin. För acne är inte att man har "smutsig" hud utan det handlar om att man har bakterier i huden. Spelade ingen roll om jag tvättade varje morgon och kväll med en dyr "acne" rengöring som bara torkar ut huden. Så jag bestämde mig för att gå till läkaren där jag som sagt fick receptbelagd medicin. Efter tre månader hade min acne försvunnit. Inga ärr och knappt några finnar alls på tre år. Självklart fick jag någon då och då men inget som störde mig överhuvudtaget.

Hösten 2011 (3-4 år senare) började jag få samma syntom igen, började försiktigt men de kom fram denna gång som små finnar, nästan porer i pannan. De blev djupare och dök fram runt munnen och många gånger som inåtvända finnar som gör tusen gånger ondare. Jag kunde inte låta bli att klämma och smeta på lager av conceler för "jag ville inte att folk skulle se att jag var äcklig och ful". Jag gick till apoteket och provade allt som hade ordet acne och rengöring på samma tub. Inget fungerade. Först i slutet av november tog jag mig i kragen och gick till läkare. Lite starkare medicin men på't igen bara. Nu, i slutet av januari har jag knappt några finnar. Min panna är slät som en babyrumpa och visst, som sagt, jag har lite småfinnar men det är bara något som gör mig till människa.

Ni kommer nu få se bilder. Jag gör det här främst för min skull, ifall jag skulle få samma sympton igen. Men jag hoppas ni lär er något av min historia. Gå till läkaren om det inte blir bättre, om det på apoteket inte fungerar. Man ska inte behöva må dåligt i onödan, och speciellt inte när det finns hjälp att få.


Så här såg en bra dag ut för min panna i oktober. Många gånger fick jag inåtvända finnar mellan ögonbrynen så jag såg ut som en avatar.
Under hunden gömde sig många inåtvända finnar. Min underhud var så torr att överhuden blev skinande fet.
I mitten av januari då min hud började bli snäll.
Min hud idag. (+ mitt fina halvköttsår från onsdagen)
Jag bestämde mig att inte lägga upp de värsta bilderna för sååå bekväm är jag inte. Men ni får iaf en känsla hur det har varit. Se inte ner på människor som har acne, för det är inte något man kan rå för. Våga söka hjälp.

CHICKEN DANCE

2012-01-29 - 11:23:52 / Daily 0 kommentarer
HEJSAN! Jag har verkligen inget roligt att berätta så den här bloggen kommer väll vara ganska tom tills jag kommer på vad jag vill göra och skriva om. Iofs har jag tuuusen bilder jag kan lägga upp på mina busigheter men jag orkar inte. ni kan få några cambilder. äsch, nu kilar jag och jobbar. PUSS I MASSOR!

Någon kväll med Malin.
När jag och Elin körde utgång i Gävle.
Halloween med mina kompanjoner.
en av många mysíga kvällar med Joan. HON KOMMER HEM IMORGON! <3

MAT 2011-2012

2012-01-23 - 14:12:58 / Daily 0 kommentarer
50% av mina bilder på mobilen är matbilder. 40% är festbilder och 10% är typ, på hundarna.

Jag skäms för att jag inte är lika stark som dig.

2012-01-20 - 11:02:27 / Daily 0 kommentarer
Jag har varit väldigt upptagen senaste tiden, linköping, bråkat, blivit sams, jobbat, hundar, vänner... Nu ska jag slänga i mig lite frukost sen till jobbet (ska börja motionera dagligen), jobba tills stängning sen gå till A, sova i några timmar sen lika fullt gå och jobba igen. Letar jobb som fan just nu också, aldrig sökt så många tror jag.
PUSS

hjälp

2012-01-17 - 22:48:18 / Thoughts and reflections 0 kommentarer
jag har ingen aning om vad jag ska göra med mitt liv. eller snarare vad jag inte inte ska göra. vill för mycket.

Gävle 13/1

2012-01-16 - 13:20:45 / Good days 1 kommentarer
dansa ensamma på golvet, gratis drinkar, prata ishockey, skratta och ha tokroligt. Med världens bästa Elin.

Where's the food?

2012-01-09 - 14:19:24 / Good days 0 kommentarer
Igår jobbade jag på coop hela fömiddagen och sen köpte jag lite småingredienser eftersom jag och Andreas bjöd Joan på middag. Jag gjorde en simpel förrätt, rostad bröd med stark och mycket vfitlökssmör (mums!) tillsammans med god, simpel fetaostsallad. Till huvudrätt blev det kyckling med någon slags ost och soltorkade tomater, lite pommes med bea till. GOTT. Jag var hur mätt som helst. Till efterätt gjorde jag och Joan en mocca-toscakaka.

Jag och Joan avslutade kvällen med lvl 87 på ballon tower defence 5 och what's my (your?) number?. Väldigt lyckad, mysig och rolig kväll.

Nu sitter jag i skrivande stund på tåget till Uppsala för att åka till Elin och Olivia. Vi ska spanienmysa och bara vara. och om jag får min vilja igenom ska vi antagligen ha en fet fruktsallad eller en fet godispåse (jag röstar på frukten!!!). Nu blev jag hunrig eftersom hela det här inlägget handlade om mat. typ. Eller så är det för att jag bara har ätit 2 mackor idag.

hejdo

Otröstligt knäpp.

2012-01-07 - 02:15:42 / Thoughts and reflections 1 kommentarer
Inte för att vara tråkig för 2012 hittills har varit otroligt fint, bra och så men jag är inte så himla nöjd egentligen. Är faktiskt ganska olycklig. Men egentligen ska jag inte klaga, det kunde vara värre. Men jag mår lika dåligt för det. Nu undrar ni säkert, varför är Anna olycklig? Eller så undrar ni inte alls. Men tyvärr kommer jag inte berätta, för jag är inte riktigt redo att låta er se och ta på mina innersta tankar och funderingar. Jag skålar för att jag har fina vänner men kastar glaset i väggen för att jag inte trivs så himla bra just nu.


My dream is not that far away.

2012-01-06 - 22:52:49 / Photography 2 kommentarer
äter glass och redigerar bilder. Har bestämt mig för att bli aktiv i DA (nej inte dumbledores armé utan DeviantArt. Jag vill inte att några missförstånd ska ske!) igen, vilket känns riktigt bra. Här får ni en liten halvsuddig bild från här om dagen när jag provade min nya reflexskärm som jag fick i julklapp.

airplanes.

2012-01-03 - 19:30:22 / Good days 0 kommentarer
underhållande tisdag med en fin grabb. Blir pyjamasparty med Malinen sen. bäst.

sura getingar som sticks.

2012-01-02 - 17:16:16 / Daily 0 kommentarer
Idag är jag arg, väldigt arg. Över människor som är omogna, över människor som inte lyssnar och folk som är för långt bort från mig. Folk som ger falska förhoppningar, folk som inte tror på mig. ÅH, ARGGGG. RAGEEE.
nu ska jag lugna ner mig med att städa mitt rum och sen slänga upp ett inlägg med lite bilder från 2011.

Hem och- mysugglorna

2012-01-02 - 01:19:40 / Good days 0 kommentarer
Hoppas ni får ett asbra år tjejer och pojkar.

bloglovin